Ο σκύλος του Heiner Muller

December 15, 2007 at 4:19 pm (Uncategorized)

Στεκόμουνα στην ακτή με την πλάτη γυρισμένη στα ερείπια πίσω μου με το βλέμμα στραμμένο στα ερείπια μπροστά μου ακούγοντας τον βρυχηθμό των κυμάτων που έσκαγαν πάνω στις μνήμες και τις δυνατότητες ψάχνοντας μια ευκαιρία για πένθος. Ποια να διαλέξω και γιατί. Ποτέ τίποτε δεν άλλαξε από την μεγαλομανή ψευδαίσθηση μιας συνειδητής επιλογής. Όσο συνειδητή μπορεί να είναι μια τυχαία διάθεση της στιγμής ένας τυχαίος συνδυασμός ανθρώπινων καταστάσεων μια τυχαία αιτία κι ένας τυχαίος θάνατος. Φαλακροί έφηβοι ντυμένοι και μακιγιαρισμένοι διαλαλούσαν το τέλος μιας εποχής προσδοκιών φιλοδοξιών και ιστορικής αναγκαιότητας σε μια αργόσυρτη πομπή παρανοϊκών αλλά ευσυνείδητων κρατικών υπαλλήλων. Σημασία έχει να είμαστε χρήσιμοι λέγαμε και χτίσαμε με το σώμα μας το όνειρο του ανθρωποφάγου τεχνοκράτη σημασία έχει να είμαστε χρήσιμοι. Τώρα μας κηδεύουν ζωντανούς και δεν έχουμε ούτε μια φράση ούτε μια λέξη ν’ αρθρώσουμε απολογίας συγκατάβασης ή ενοχής έστω μια ψευτιά να πετάξουμε ο ένας στον άλλο για να διατηρήσουμε την παραίσθηση ενός νοήματος. Το ξέρεις ότι όλα έχουν χαθεί πια στον μονόδρομο που διαλέξαμε γεράζουμε κι απομακρυνόμαστε έναν αιώνα κάθε μέρα. Στεκόμουνα στην άκρη της ύπαρξης με το βλέμμα στραμμένο στην πλάτη μου κι αναρωτιόμουν αν σ’ έχω αγαπήσει καθόλου αν έχω αγαπήσει κανέναν ποτέ αν θα μπορούσα να έχω κάνει κάτι άλλο απ’ το να παρατηρώ τα γεγονότα να αφανίζουν και το τελευταίο μου μόριο μέχρι που τίποτε από εμένα δεν έμεινε τίποτε που να με κάνει να διαφέρω από οποιονδήποτε άλλο τίποτε που να με κάνει να διαφέρω από σένα αλλά και πάλι το ξέρεις είμαστε μόνοι.  Μόνο μια απόφαση μας έμεινε, Καρκίνε αγάπη μου, αν θα αφήσουμε την επόμενη στιγμή να συντελεστεί. Από την άλλη, το φθινόπωρο απλώς δεν είναι καθόλου βολική εποχή για επαναστάσεις. 

8 Comments

  1. Θρώγκος said,

    Η οκτωβριανή θα διαφωνούσε. Εγώ απλώς θα δήλωνα την παρουσία μου.

  2. dustuxima said,

    Θα συμφωνούσε όμως η Κομμούνα του Παρισιού. Ποιός κερδίζει?

  3. Θρώγκος said,

    χμ. Εκ της προθέσεως, και οι δύο. Εκ του αποτελέσματος, καμία.

  4. dustuxima said,

    Για μια στιγμή μπήκα στον πειρασμό να γράψω ένα εκτενέστατο comment σχετικά με την φύση του ιστορικού γίγνεσθαι, την κατάρρευση της αιτιοκρατίας και την καταγωγή των Θρακών… Από την άλλη, δεν είναι καν φθινόπωρο πια, δεν έχεις κι άδικο και θα ήταν εξαιρετικά γελοίο σε κάθε περίπτωση, θα ήταν τόσο γελοίο που ξαναμπαίνω στον πειρασμό να το γράψω αλλά τελικά… Πάω πάσο, κύριε, θέλω τα λεφτά μου πίσω.
    ΥΓ: Γαμώτο, με τέτοια εγκράτεια και αντίσταση στους πειρασμούς, σκέφτομαι να θέσω υποψηφιότητα για Αρχιεπίσκοπος. Έχω ελπίδες?

  5. Θρώγκος said,

    Πάρα πολλές. Απλά μην το δηλώσετε ανοιχτά μέχρι να αποδημήσει ο νυν, γιατί θα σας πάρουν με τις ντομάτες. Σίγουρα πάντως θα έχετε καλύτερο τέλος από τον νυν, αν πράγματι είστε τόσο εγκρατής.

  6. depressedcockroach said,

    Θα ήθελα σε αυτό το σημείο να παρέμβω, λέγοντας πως κάθε εποχή είναι ιδανική για επανάσταση.
    Αυτό.
    Ευχαριστώ για την προσοχή σας.

  7. dustuxima said,

    Λέτε? Ακόμη και οι Δευτέρες μετά από ένα Σαββατοκύριακο κραιπάλης?

  8. depressedcockroach said,

    Ω ναι. Ακόμη και αυτές.
    Ίσως ειδικά αυτές.
    Και ποιος δεν μισεί τις Δευτέρες?
    Και στην πραγματικότητα δεν είναι οι Δευτέρες αυτό που μισεί,
    άλλα το ότι είναι αναγκασμένος να πάει ξανά στη δουλειά του
    μετά από ένα ”ελεύθερο” Σαββατοκύριακο.
    Άρα οι Δευτέρες όχι απλά δεν είναι άσχημη μέρα για επανάσταση,
    αλλά μάλλον ιδιαίτερα ευνοϊκή.
    Χωρίς φυσικά να σημαίνει ότι αν η επανάσταση ξεκινήσει οποιαδήποτε άλλη μέρα της εβδομάδας είναι καταδικασμένη να πεθάνει.
    Ελπίζω να σας κάλυψα.

Leave a Reply

